היום – התרמת דם מרכזית בירושלים

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on היום – התרמת דם מרכזית בירושלים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התרמת דם  מרכזית תתקיים היום יום חמישי כז' אדר א' בבנק מזרחי- טפחות, רחוב מלכי ישראל 16 בשכונת גאולה בי-ם על ידי ארגון 'לב מלכה' בשיתוף עם בנק הדם של מד"א. ההתרמה מתקיימת לנוכח מחסור חמור במנות דם בבנק הדם, המסייעות מדי יום למאות ואלפי חולים ברחבי הארץ אשר זקוקים למנות דם. בתקופה זו של החורף ולקראת חג הפורים- כמעט ולא נאספות מנות דם, וזהו מצב חמור ביותר, שעלול לגרום לפיקוח נפש של ממש. לכן, בכל שנה בתקופה זו נערכים לאסוף כמה שיותר מנות דם על מנת למנוע מצב של חוסר חמור.

בארגון 'לב מלכה' בשיתוף עם בנק הדם של מד"א נערכים מזה שבועות ארוכים להתרמה בהיערכות חסרת תקדים יחד עם צוות הצלה. המתנדבים עובדים יומם וליל וטרודים בהכנות קדחתניות לקראת התרמה הענקית, כשלפניהם מטרה אחת- לאסוף כמה שיותר מנות דם. ההיערכות למבצע כוללת את גיוסם של ראשי 'בנק מזרחי- טפחות' לצורך שימוש בסניף הבנק כמוקד ראשי להתרמה. בנוסף, מנהלי בנק הדם הארצי נערכים בצורה חסרת תקדים להתרמה המונית, וצפויים להציב, בנוסף לעמדות שבתוך הבנק, גם ניידות דם ענקיות מחוץ לבנק על מנת לספק עמדות נוספות לרשות הבאים לתרום דם.

ארגון 'לב מלכה' קורא לכלל הציבור לבא וליטול חלק במצווה זו, אשר מסייעת להצלת חולים הזקוקים לעזרה ובכך גם למנוע דחיית ניתוחים לעשרות אנשים הממתינים בקוצר רוח. יו"ר ארגון 'לב מלכה' הרב אהרן אברמן מסר כי כידוע כל מנת דם יכולה להציל עד 4 אנשים שונים. בעקבות ההיענות הרבה בהתרמות דם בשנים קודמות אשר נערכו במקום, ולאחר שבעבר עשרות אנשים נאלצו לשוב על עקבותיהם עקב חוסר זמן ומתרימים- נערך הארגון הפעם בצוותות מתוגברים עם עשרות מתרימי דם שיגיעו מיוחד בכל רחבי ארץ. כמו כן, יוגש כיבוד קל לקהל התורמים. בארגון 'לב מלכה' מדגישים כי התרמה תתבצע תוך כדי הקפדה על כל כללי הצניעות המקובלים.

התרמה מיועדת מגיל 17 באישור הורים, ומגיל 18 עם ת"ז או דרכון. כל תורם יקבל ביטוח דם משפחתי מקיף למשך שנה שלמה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שלום אני ואמא שלי רוצות לעזור לתרום דם לחיילים שלנו ואני לא מצליחה למצוא לאיפו לפנות ?